Deel 1: Weet jij de geheimen waarom werknemers (en misschien wel jijzelf) geen actie ondernemen?

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, is het eerst belangrijk om te begrijpen waarom werknemers (en misschien wel jijzelf) geen actie ondernemen. Vervolgens kun je jouw werknemers aanzetten tot actie door de juiste vragen te stellen, de juiste verhalen te vertellen en de juiste inzichten te geven. Hiervoor kunnen 3 redenen zijn. Vandaag beschrijven we de eerste reden.

De eerste reden is vooral van toepassing op high performers die een taak hebben die gedaan moet worden, maar die ze niet doen omdat ze zich vervelen. High performers vinden het erg moeilijk om een ​​taak te doen die hen niet uitdaagt.

Als we op een bepaald niveau zitten, gaan dingen automatisch, alsof we op de automatische piloot staan. Elke keer dat een high performer het gevoel heeft dat het snel gedaan is, slaagt hij er niet in om die taak af te ronden. En dat komt alleen omdat de taak saai en niet spannend is.

Onze geest werkt op zo’n manier dat als iets niet spannend of uitdagend is, we het saai vinden en we geen actie ondernemen. Het daagt ons gewoon niet genoeg uit om een ​​bepaald doel te bereiken of te volbrengen.

Hoe gaan we om met verveling die vooral high performers treft? Het is belangrijk om hen altijd te vragen welk doel ze zichzelf hebben gesteld? Daar zit altijd een vorm van veiligheid in, omdat andere mensen van hen als high performer verwachten dat ze altijd iets van een bepaald kaliber of succes en een bepaalde omvang leveren.

Hierdoor kijkt de high performer altijd naar buiten om te zien wat er van hem of haar verwacht wordt in de wereld. Hierdoor kijkt de high performer niet naar binnen, want wat heeft hij of zij zelf nodig. Wat bevredigt de high performer die in de persoon zelf zit?

Daarom vraag ik mijn cliënten vaak om doelen te stellen die we dan minimum targets noemen. Een high performer stelt altijd een doel dat makkelijk te behalen is, ook al lijkt dat voor jou als werkgever niet zo.

Stel dan de vraag: als jouw doel X is, moeten we daar dan Y (vaak 10% meer) aan toevoegen? Is dat een beetje een uitdaging voor jou? Voegt dit iets meer spanning toe aan het doel dat je toch al van plan was te bereiken?

Er kunnen discussies ontstaan ​​over waarom het misschien wat hoog is, maar intuïtief voelt men dat het klopt en dat ze het aankunnen en dan gaan ze akkoord. En dat is goed.

Maar laten we daar niet zomaar genoegen mee nemen. Nog leuker zijn de excessieve doelen die vaak een gek doel omarmen. Deze doelen vullen de werknemer met een nog groter gevoel van opwinding. Plan dat als een doel voor de toekomst. Aanmoedigen om aan een excessief doel te werken kan exponentiële groei voor de werknemer en het bedrijf veroorzaken. Leuk als het standaarddoel wordt bereikt, maar als het hogere doel wordt bereikt, is dat zoveel bevredigender. Maar als het excessieve doel wordt bereikt, dan vieren we een groot feest!

We rekken de werknemer hier op om veel verder te komen dan het oorspronkelijke eigen doel X. Daarmee zorgen we voor opwinding die nodig is om een ​​beetje angst om iets anders niet te doen te omzeilen. Dat houdt ze uit de verveling en brengt ze in de staat van creatie en iets nieuws.

Kan je hierbij hulp gebruiken voor jouw bedrijf of om jezelf te laten groeien? Ik nodig je uit voor een gesprek.

Liefs, Roosje Jonker

🍀LekkerIK.nl , bewust jezelf!

🍀Bereik het leven dat je bedoeld bent te leven door de kracht van zelfinzicht, bewustwording en bio-engineering te benutten. Het is niet alleen wat je doet, het is wie je bent!

🍀Professionele Excellentie | Gezondheid | Omgaan met Emoties | Ondernemerschap | Geld | Levensdoel | Prestatie | Liefdesrelaties

🍀Stuur een bericht voor al je vragen: info@lekkerik.nl Whatsapp: 06 39 177 906

🍀Volg ons op: https://www.facebook.com/lekkerik.nl of https://www.instagram.com/lekkerik.nl/

🍀Voor het maken van een afspraak: hier (Geen wachttijden, waar en wanneer het jou uitkomt!

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *